25 Haziran 2008 Çarşamba

İBRAHİM TUĞRUL

Ankara'da ki kankan Tuğrul. Tuğrul'un annesi Gonca Teyzenle bir mail grubunda tanıştık. O zamanlar ikimizde 3 aylık hamileydik. Beraber büyütük ikinizi karnımızda. Neler paylaştık neler. Paniklermiz, korkularımız, endişelerimiz, bellirsizliklerimizi hep paylaştık. Birbirimizi hep teselli ettik. Tuğrul senden 11 gün önce dünyaya geldi. Yani senin ağbin sayılır :) Gonca ile çok uzun zaman hep maşlleştik, hiç yüzyüze görüşmedik ama biliyorduk ki ve hep söylüyorduk ki "keşke aynı şehirde olsaydık da, her anımız birlikte geçse". İlk defa evine gittiğim Ankara'daki dostumu sanki yıllardır tanışıyor ve görüşüyormuş gibiydik. Demek dosrlukiçin yollar, mesafeler önemli değil. Bunu biz Gonca ile yaşadık. Çocuklarımızda anne karnından kanka oldular, umarım sonuna kadar böyle devam eder.

İlk Ankara seyahatini 12 Kasım 2005'de yaptık. Ben o zamanlar araştırma görevlisiydim, yüksek lisamı bitirmiştim, doktoraya başlamak için uğraşıyordum. Olmayacağını bilseydim hiç bu kadar uğraşırmıydın o zamanlar. Ahhh ahhhh :( Neyse Ankara'ya ingilizce sınavına girmeye gitmiştik ailecek ama aklım hep sendeydi, sınava bir türlü konsantre olamadım. O sınavda anladım ki, akademik kariyer yapmak buraya kadarmış. Doktora yapamayacağım. Senin varlığın varken, seninle ilgilenmek, oynamak varken, ders çalışmak benim işime gelmedi. Hayat devam ediyor, çok istersem elbet bir gün doktora yaparım dedim ama senin şu zamanların geçip gidiyor. Giden bir günü tekrar geri yaşayamıyorsun. Bu son sınava girişim oldu zaten. Karaımı vermiştim, ayrılacaktım bölümden. Hemde arakama bile bakmadım. Bir daha dönememek üzere.

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Sevgili Ozlem ve Yagiz,
Blogunuzun surekli takipcisiyim. Sizler uzakta olsaniz da biliyorum ki gonullerimiz her zaman birlikte.
Tanimaktan mutluluk duydugum siz sevgili dostlarimdan boylesi guzel sozler duymak-okumak mutluluk verici.
Yagiz ve Tugrul'un arkadasliklarinin hep surecegine eminim.
Bu yaz Tirilye'de bulusmak umidiyle..
Ankara'dan sevgi ve selamlar..

Gonca Saglik